Tuesday, December 29, 2009

#25 :: sepagi di pasar pagi ::

pagi tadi.. (tp dah pukul 1am maksudnya pagi semalam) aku pergi pasar pagi. sgt rare kalau aku yg pergi pasar dan bila sgt jarang maka perlulah dibisingkan kat blog. harap maklum. pergi pon atas sebab kesedaran dapur rumah dah sebulan lebih tak berasap cewah dan mak abah aku nak balik dari mengerjakan haji hari ni. dgn sukarela, mak long i mengoffer dirinya utk masak pasal dia tau mmg harem nak mengharapkan aku masak. bahah!

aku siap terjakun sekejap bila pergi pasar.. tgk sana tgk sini. tgk ikan tgk ayam. tgk abg potong ayam.. eh eh, tak. aku pergi hanya selaku bendahari pasal.. hmm, pasal aku tak tau yang ikan mayong tuh ada putih dgn hitam.. erghh! dan sindiran pedas mencapai tahap kemuncak bila mak long aku ckp kat org ikan..

'bdk nih bkn tau ape pon jd tak payah tanya dia'

oke laaaa, fine!

bila pergi pasar, aku tau la mana satu ikan mahal ikan murah, sayur kampung sayur bandar.. ikan masin pon ade yg mahal rupanya. igt harga standard, huuhu. so kalau tak pegi mestilah taktau, so bila taktau caner nak jd isteri solehah.. erk!

sampai sini sahaja laporan lawatan saya kali ni. sekian


nah, sila tatap muka belum mandi tp dah gosok gigi eh dgn milo kotak menghilangkan haus selepas lawatan

No comments:

Post a Comment