Friday, September 4, 2009

#5 :: Kahwin (korang suka subjek camnih kaaannn) ::

Hai pembaca, apa khabar anda di luar sana? Saya harap semua berada dalam keadaan sihat sejahtera. Hari ini kita akan membincangkan isu yg sgt menarik.. SUDAH IDA. JANGAN KAU BERANGAN NAK JADI PENGACARA NONA. =P

semalam kat bilik guru, para ibu, bakal ibu, bakal kahwin, sedang mencari.. eh, pelbagai statuslah ber’brokbrek pasal alam kahwin mengahwini. aku yg tak tergolong dlm mana2 golongan diatas hanya duduk dan curi2 dengar saja.. malu laaaa. ade satu part aku TERdengar

“eh, mesti la bergetah lagi”

haahaha.. mmg bikin aku gelak sengih sumbing mumbing. tadak paham la bab getah2 nih.. kelapa sawit reti sket.. ngeh..ngeh. sy bdk baru belajar

ptgnye, umah woden kami dikunjungi x-cekgu skolah aku nih.. dia pon crita la pengalaman dia mengandung pasal kan ade wanita mengandung jgk dlm umah. aku ngan nas pon tumpang sekaki dua dgr cita die. skali tuh dia btau..

“akan kawin umo 26”

dlm ht aku.. owh, aku baru 23. kira bole lagi nak b’hoyeh2

pastuh dia cam dgr hati aku berkata2 lalu membalas

“tp 26 tuh da lmbt sebenarnya. korang (merujuk kpd aku ngan nas) nih baik kawin cpt”

lalu kami berpandangan antara 1 sama lain dgn pandangan *nak-kawin-tp-tader-calon.-nak-suh-kami-kawin-ngan-sape-lak-kak*

bila akak tuh balik, kteorg smbung isu kahwin nih smpai ke buka.. yg isi2nye tdk dpt dinyatakan disinih kerna telah diisytihar sulit lagi menyulitkan.

jd ape yg penting skang..?? KERJASAMA!! oke, korang menyampah ek?

ape2 pon ko g blaja masak ngan kemas umah dulu ida. hal camtuh msih tunggang terbalik ade hati mau kawin.. EPPP!!

No comments:

Post a Comment