Sunday, September 6, 2009

#8 :: Misi Syawal ::

place taken : plaza angsana & danga bay mall
time taken : setengah hari di hari ahad
fokus pembelian : tudung & kasut

pada hari ini, kami sekeluarga telah pergi ke jb bg mengeluarkan SEDIKIT wang bg memeriahkan lagi Syawal yg bakal tiba.. aduh, penatlah mau taip bahasa baku

dlm kol 1230pm kuar terus tuju plaza angsana.. kat situh mmg byk pilihan sampai tak tau/reti nak pilih. tp blom smpai 10 min ada dlm angsana, mak dah sambar satu henbeg coklat yg chantek seswai utk yg berusia 40-an. akak aku tergoda nak beli gak tp tak jd pasal dikhuatiri tidak digunakn.. haish.

sambung lg jln.. sambil mata aku mencari2 tudung yang diangan2kan.. dan jln lg, dr satu kedai ke satu kedai ke satu kedai lain sampai penat.. tapi masih tdk jumpa. cerewetkah aku? dlm masa yg sama, mak da dpt 1 long dress ngan tudung. apsal tgn aku masih kosong nih? walhal dah 3 jam mencari. last2, pegi balik kat tmpt abah..

"nape tak beli apa2?" tanya abah

"abahnya tak ikut caner nak beli" mak menjawab bg pihak

seakan paham apa yg dimaksudkan, abah menghulurkan dana kat kami si anak2 daranya.. haAhaha. ye, sy menjadi malu sebentar kerana perkara ini tak patut berlaku. kan sy sudah berkerja.. tp rezeki jgn ditolak. alasan nak cover rs malu.. =P

dlm kol 5 kteorg gerak gi danga bay mall.. 10 min jek. jln2 lg.. bersenam betul aku hr nih pasal jln jek kejenya. misi pencarian diteruskan ngan lebih tekun.. kat danga bay ada bazar jgk tp tak meriah sgt. biase saje.. slh satu bazar yg ade, ME world collection.. mawi punya kot.. tp i syor jgn beli sbb mahal tersantap. baju yg bole dpt RM50-60 kat situ jual RM100++. giless..

lama jln sedar2 dah pukul 6.30 ptg. so nye kteorg decide buka kt LC Catering.. kt danga bay jgk. mkn bufet RM 25.80 per pax dan makanan bole thn sedaappp. dlm masa buka, ternampak la kelibat mawi dan org rumahnya. org depan meja siap kecoh2..

"eh, mawi lah"

dlm ht: errr, mawi?? sapa tuh

biasa jek setakat mawi.. no offend ye. melainkan ko cekgu skolah menengah aku, mmg aku teruja kalo terjumpa.. ye, sy mmg terlebey eksited bila jumpa bekas cekgu sy sendiri. ade lah dia nyanyi kat situh, lagu Beautiful Maria.. lagu org kenyang, sangkut2 lak tuh pasal lupa lirik. lantak, tak perlu aku kesah.

gerak balik kol 8.30 pm, 10 selamat mendarat kat umah.. aku balik dgn tdk membeli apa2, cuma kuar notes isi minyak ngan beli jeruk. tdk mengapa.. masih ade tmpt lain utk dijelajah.

pencarian akn disambung..

jika perlu, sila guna daya imaginasi anda semasa membaca entri inih.. takder gmbr laa, rambang mata smpai lupa nk snap

premis 1 : sy belum gosok baju
premis 2 : sy malas nak gosok baju
kesimpulan : sy fenat mau tido, bsok gerak kol 6 g skolah

No comments:

Post a Comment