Sunday, October 11, 2009

#17 :: burasak ::

khamis mlm lps aku g open hse cekgu kt skolah aku tuh. oke, pergi open hse tuh biase la kn tym2 raya nih. tp yg luar biasa ialah makanan yg dihidangkn.. mlm tuh aku ngan eksitednya mmg aku cpt rs teruja mkn BURASAK. hah, korang tau ke burasak tuh ape..?? sebelum nih aku taktau gak tp bila da merasa baru bole belagak sket bercrita kt u olss. dkt2 nk raya ari tuh slalu la dgr cekgu skola ckp

"org jawa ade ketupat, org bugis ade burasak"

crita panjang yg dipendekkan, burasak nih mkanan tradisi org bugis.. setahu aku derang wat burasak tym raya jek jika salah tolong padamkn sma mcm ketupat. rasa pon lebih kurang sma sbb asasnya beras jgk tp bngkusan mmg sgt lain. lauk pon lain juga.. derang padankn burasak nih dgn ikan parang masak.. aku tak sure la masak pe, kang main letak jek mara plak org bugis. hehehe.. tp mlm tuh ade pilihan antara ayam rendang ngan ikan.. mmm.. ADOYAI, AKU MMG FAIL BAB2 NAK KENAL IKAN NIH. ape pong, mmg slluurrpp.. sedap ko!


burasak yg diperkatakan

gandingannya..

kami pulang dgn senyuman
kerana perut kenyang sudah!

terima ksih ustaz nazri. thn dpn di jmput lg yek =)

No comments:

Post a Comment